Simpòsium: "Art i Disseny en la Transició Ecològica"
Conferències
22.09.2025
16 de setembre de 2025.
Organitza: Departament de Disseny de Producte de la EASDA, Escola d'Art i Superior de Disseny d'Alacant i MACA
En un moment històric marcat pel col·lapse climàtic, la pèrdua de biodiversitat i una economia lineal sistèmica, aquest simposi insta a l'anàlisi crítica, ètica i ecològica de l'era antropocèntrica. Una era arrelada a la concepció del món natural com un recurs il·limitat destinat a ser explotat, consumit i descartat. Les cinc veus proposen una visió entrellaçada de la transició ecològica a través la investigació en disseny, la pràctica artística i una col·laboració academia i indústria, abordant des de distintes mirades els desafiaments contemporanis i l'activisme mediambiental.
El simposi posa en valor el paper de l'art i el disseny com a agents transformadors, capaços d'imaginar altres futurs i de qüestionar, des del present, la petjada d'objectes la seua escala excedeix l'experiència humana del temps i les implicacions d'habitar en un planeta finit.
Panel d'Experts i Ponències: Irene Brotóns Brotóns. «Dissenyant la transició ecològica. Més allà de l'extraccionisme» Ana Martínez Gorostiza. «Fotografia mediambiental contemporània. De la consciència a l'evidència» Inma Peñate Cerro. «Art i disseny per a una indústria sostenible» David Villalba Díaz. «Apunts per a una forma. Dels límits de l'visual a l'arqueologia especulativa»
Modera María Navarro. Gerent d'ADCV i directora d'ENCIRCULAR